Renoveringslån

Låna smart till det som är viktigt

Finansiera renoveringen med ett lån utan säkerhet.

Collector renoveringslån:

  • Utbetalt inom 1-2 dagar
  • 0,5 % lägre ränta direkt hos oss
  • Låna mellan 20 000 kronor och 500 000 kronor

  • Uppläggningsavgiften är 0 kr. Aviavgift 0 kr vid e-faktura eller autogiro. Vid ett kreditbelopp om 100 000 kr med årlig kreditränta om 8,2% och 5-års löptid (återbetalningstid) uppgår den effektiva räntan till 8,52%.

    Exempel på din månadskostnad:
      kr

    Uppläggningsavgiften är 0 kr. Aviavgift 0 kr vid e-faktura eller autogiro. Vid ett kreditbelopp om 100 000 kr med årlig kreditränta om 8,2% och 5-års löptid (återbetalningstid) uppgår den effektiva räntan till 8,52%.

    Låna pengar till din renovering

    Rusta upp altanen, förnya badrummet eller uppdatera köket så att det blir mer funktionellt? Oavsett vad du har för renoveringsplaner kan du ansöka om att finansiera dem med ett renoveringslån hos oss. Ansökan gör du smidigt och tryggt med BankID. Du får besked direkt och pengarna på kontot inom 1–2 bankdagar.

    Låna pengar till renovering

    Är ni två om renoveringen?

    Hos oss finns det möjlighet att ansöka om ett privatlån tillsammans med en medsökande.

    Läs mer om medsökande

    Par renoverar hemma och målar om

    Funderar du på hur mycket du kan låna till din renovering?

    I vår lånekalkylator kan du fylla i uppgifter om din ekonomi och få en uppskattning på hur mycket du kan låna hos oss innan du gör en ansökan.

    Räkna på ett lån

    Försäkring för oväntade händelser

    När du blir lånekund hos oss ingår en försäkring de tre första månaderna, ett så kallat låneskydd. Försäkringen skyddar dig och täcker upp för din månadskostnad om du skulle bli sjuk eller arbetslös och därmed inte kan betala av ditt lån.

    Läs mer om låneskydd

     

    Smarta förmåner på kreditkort

    När du köper dina vitvaror med kreditkortet Easyliving får du upp till ett års förlängd garanti. Det kan också vara skönt att ha en buffert under renoveringen för oväntade kostnader.

    Läs mer om kreditkort

    Relaterade artiklar

    Produktinformation

    Här hittar du fullständiga produktvillkor och SECCI (Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation) för Collectorlånet.

    Som låntagare har du rätt att ångra ditt lån.

    Du kan utnyttja ångerrätten genom att meddela Collector Bank AB detta inom 14 dagar från det att skrivit på skuldebrevet och erhållit skriftlig information om lånevillkoren. Om du vill ångra ditt lån inom 14 dagarsperioden måste du genast meddela detta till Collector Bank AB per telefon 010 - 161 00 10, via mail till lana@collectorbank.se eller genom brev via posten till adress Collector Bank AB, Box 11914, 404 39 Göteborg eller via fax 010 - 161 00 99. Du kan också använda nedan blankett för att utnyttja din ångerrätt. Du rekommenderas att alltid spara underlag som visar att du har ångrat dig.

    Om du ångrar ditt lån är du skyldig att betala tillbaka hela lånebeloppet samt upplupen ränta till och med återbetalningsdagen. Uppläggningsavgiften och eventuella aviavgifter kommer att räknas av från återbetalningskravet.

    Ångerrättsblankett

    Kreditgivare är Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, 411 04 Göteborg. Telefonnummer 010 161 00 00. Collector Bank AB, org nr 556597-0513, står under Finansinspektionens tillsyn. 

    Collector tillämpar individuell räntesättning med en nominell ränta från 4,9%–17,15%. Amorteringstiden är 2–10 år för lånebelopp på 40 000 kr och under. Annars 2–18 år. Uppläggningsavgiften är 0 kr. Aviavgift 0 kr vid e-faktura eller autogiro. Vid ett kreditbelopp om 100 000 kr med årlig kreditränta om 8,2% och 5-års löptid (återbetalningstid) uppgår den effektiva räntan till 8,65%.

    Svensk marknadsföringslag och avtalsrätt tillämpas. Kommunikation kommer att finnas tillgänglig på svenska. Se vår information om klagomål för ytterligare information.

    Klagomål mot finansinstitut regleras bla i Finansinspektionens författningssamling FFFS 2002:23. Där sägs bla att med klagomål avses att en kund till ett institut i ett enskilt ärende framför konkret missnöje med hanteringen av en finansiell tjänst eller produkt.

    Allmänna synpunkter och generella missnöjesyttringar anses i detta sammanhang inte som klagomål liksom ej heller missnöje som måste anses ha ringa betydelse för kunden. Definitionen av Klagomål har betydelse eftersom det finns ett helt regelverk för hur instituten skall agera i Klagomålsärenden.

    Collector Bank AB, org nr 556597-0513, står under Finansinspektionens tillsyn. Svensk marknadsföringslag och avtalsrätt tillämpas. Kommunikation kommer att finnas tillgänglig på svenska. 

     Gå till klagomål