Här har vi samlat information om allt ifrån grundläggande villkor till för- och efterköpsinformation – för att du enkelt ska kunna ta del av den information du behöver och vill ha.
Viktig information om låneskyddet
Information om Collectors försäkringsförmedling
Du som ansöker om ett privatlån får låneskyddet automatiskt och har kvar det till och med att du själv väljer att säga upp försäkringen.
När du behåller försäkringen intygar du att du uppfyller kraven för att kunna anslutas till försäkringen. Du kan när som helst tacka nej till ditt Låneskydd under lånetiden. Det gör du genom att kontakta oss på 010-161 00 10. Läs igenom villkoren noga så att du inte betalar för en produkt du inte kan nyttja. Försäkringen avslutas automatiskt när du har återbetalt hela summan av ditt lån.
Om du är arbetstagare:
Om du är egenföretagare:
Om du är pensionär:
Om du inte uppfyller kraven för att teckna låneskyddet ska du tacka nej till det efter att lånet är utbetalt. Det gör du genom att kontakta oss på 010-161 00 10.
Du ansluts automatiskt till försäkringen och vid den fjärde månaden kommer kostnaden för låneskyddet att läggas till på din faktura.
Månadspremien är 7,8% av månadskostnaden för ditt lån, dvs din ränta, amortering och eventuell aviavgift. Månadspremien är minst 29 kr och max 390 kr. Du betalar försäkringspremien på samma faktura som ditt lån.
Om du skulle bli sjuk- eller arbetslös anmäler du det till Solid. Logga in på mina sidor och klicka på Låneskydd och välj Nyttja försäkring.
Är du anhörig till någon som plötsligt gått bort ska du kontakta Solids kundservice så hjälper de dig.
Telefon: 0771 - 113 113
E-post: skador@solidab.se