I januari i år meddelade Avanza att de avslutar sin tjänst Sparkonto+. Detta innebär att de inte längre kommer att erbjuda externa sparkontopartners via sin plattform. Sparkonto+ har inneburit att du haft möjlighet att öppna ett sparkonto direkt via Avanzas plattform, i samarbete med olika banker.
När du öppnade ditt Sparkonto+, blev du samtidigt kund hos Collector, även om pengarna fortsatt varit synliga och hanterbara via Avanzas plattform.
Med anledning av att Avanza avslutar tjänsten Sparkonto+, flyttas ditt saldo till Collector.
Sparkonton hos Norion Bank (Collector) omfattas av den statliga insättningsgarantin enligt beslut av Riksgälden. Det innebär att du är garanterad full ersättning på dina sparade pengar, upp till totalt 1 050 000 svenska kronor per bank eller institut. Riksgälden betalar ut ersättningen sju (7) arbetsdagar från den dag Collector försattes i konkurs eller Finansinspektionen beslutade att garantin ska träda i kraft. Läs mer om sättningsgarantin hos riksgälden.
Du är välkommen att kontakta Collector via telefonnummer 010-161 00 21, vardagar kl 09-16 eller via e-post spara@collector.se.
Collector är ett varumärke inom Norion Bank AB (tidigare Collector Bank AB), som grundades 1999, och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs mer på collector.se/om-collector.
Norion Bank AB (under dess varumärke Collector) är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Fullständig information kring hur Collector behandlar personuppgifter samt vilka rättigheter du har kan du läsa mer om på collector.se/dataskydd.