Uppsägning av kreditkonto för Betalkoll

Collector Bank kommer att lansera en ny version av Betalkoll-appen. I den nya versionen av appen registrerar du enkelt själv dina räkningar genom skanning eller inmatning och du får en tydlig kreditlimit att använda.

Nu gör vi Betalkoll ännu bättre!

Den nya versionen av appen kommer att finnas tillgänglig i slutet av februari 2017 och villkoren för kontot uppdateras för dig då. För att kunna fortsätta att använda Betalkoll behöver du därför ingå ett nytt kreditavtal med Collector Bank och godkänna de nya allmänna villkoren för kreditkontot som är kopplat till Betalkoll. Du kommer att få ta del av och godkänna de nya allmänna villkoren när den uppdateringen släpps i App Store eller Google Play. De nya allmänna villkoren kommer att gälla för alla fakturor du registrerar i den nya versionen.

Vad händer med mitt befintliga kreditavtal och min befintliga skuld?

I och med att den nuvarande versionen av Betalkoll-appen och kreditkontot kopplat därtill försvinner behöver Collector Bank säga upp nuvarande kreditavtal med dig. Avtalet upphör i slutet av februari (exakt datum uppdateras här senare). Din befintliga skuld ligger dock kvar på samma villkor som tidigare och du kan fortsätta att delbetala den i samma takt som tidigare till samma ränta och avgifter som tidigare. Du kommer att få en separat faktura för din befintliga skuld oavsett om du väljer att ingå ett nytt kreditavtal eller inte.

Har du frågor?

Har du frågor kontaktar du kundservice på telefon 010-161 01 02 eller via mail betalkoll@collectorbank.se.