jem & fix byter till Collector – “Får en bättre kundupplevelse”

Varuhuskedjan jem & fix byter betallösning till Collector. “Collectors lösning matchar väldigt väl våra strategiska mål och vår framtidsvision” säger Peter Dahlqvist, Marknadschef på jem & fix.

jem & fix är en familjeägd byggmarknadskedja med ett brett sortiment av byggmaterial, verktyg och artiklar för trädgård och hushåll. Företaget är en del i Harald Nyborg-koncernen med över 200 lågprisbutiker i Norden, varav jem & fix har 51 butiker i Sverige och onlineförsäljning för både hemmafixare och proffs. Tidigare i år lämnade de Klarnas betallösning i den svenska e-handeln mot konsument och valde istället Collector. Tanken är att utöka samarbetet inom fler säljkanaler allteftersom.

– Vi har valt att byta till Collector då de erbjuder en tjänst som stämmer väl med våra strategiska mål och framtidsvisioner. Med Collector får vi en stark betalpartner där våra kunder erbjuds en enkel och okomplicerad kundupplevelse, säger Peter Dahlqvist, Marknadschef på jem & fix.

Enligt jem & fix har övergången gått smidigt med minimal påverkan både internt och för kunderna – en bild som delas av Collector.

– Vi är övertygade om att nyckeln ligger i att låta handlaren själva få äga kundrelationen till sina kunder. Det skapar en positiv kundupplevelse och bidrar till att stärka handlarens eget varumärke, säger Mikael Anstrin - General Manager, Payments på Collector Bank.


För ytterligare information, kontakta:

Mikael Anstrin
General Manager, Payments
Collector Bank
Telefon: 0736562128
E-post: mikael.anstrin@collectorbank.se

Peter Dahlqvist
Marknadschef
jem & fix
E-post: pda@jemfix.com