Satsningar på en förbättrad kundupplevelse
- Privat
- Företag
För att skapa förstklassiga kundupplevelser krävs en samverkan mellan flera olika discipliner. Nu söker Collector Bank en erfaren UX Designer som tillsammans med övriga spetskompetenser ska höja upplevelsen av banken till nästa nivå.
Avdelningen Customer Experience & Analytics på Collector Bank består av 15 personer med kompetenser inom research, dataanalys, interaktionsdesign, copy och visuell design. Nu behöver de förstärkning i form av en UX Designer. Mattias Ludvigsson arbetar som UX Lead och ansvarar för den sammanhållna kundupplevelsen i banken, han berättar att de är ett tajt team som jobbar modernt med fokus på kundupplevelsen. Avdelningen rymmer flera spetskompetenser och renodlade roller vilket bidrar till goda förutsättningar för ökad insyn i kundresan och möjlighet att göra ett riktigt bra jobb.
– Här jobbar vi renodlat och nära olika kompetensområden för att gemensamt förbättra upplevelsen av att vara kund i banken. I andra organisationer kan det vara svårt att få fördjupa sig i sitt hantverk, men här finns möjlighet att ägna sig åt det man tycker är mest intressant, säger Mattias.
I rollen som UX Designer ansvarar man för kundupplevelsen i Collector Banks digitala kanaler och bistår produktägare och utvecklingsteam med att identifiera behov, ta fram insikter, skapa kundresor, designa flöden och gränssnitt.
– Vi letar efter någon som har en bred bas, men med djupare expertis inom något av områdena research, interaktionsdesign eller servicedesign. På Collector jobbar vi tvärfunktionellt över alla affärsområden och som UX Designer behöver man förstå vikten av att arbeta med helhetsupplevelsen av varumärket. Och vara en nyfiken och initiativtagande person.
Eftersom Collector Bank erbjuder en stor bredd i sitt ekosystem med olika tjänster, produkter och kanaler blir rollen som UX Designer mycket varierande. Dessutom jobbar avdelningen mycket med kompetensutveckling och daglig feedback.
– Vi är ett drivet gäng som jobbar kontinuerligt med coaching. Genom månatliga sittningar, filmluncher, en kreativ miljö med likasinnade kollegor är det både enkelt och givande att dela saker med varandra. Det är hög kompetensnivå och alltid ett stort engagemang.
Är du Collector Banks nya UX Designer?