Vanliga frågor för Apotekets kunder

Här får du svar på de vanligaste frågorna som ställs till oss på kundservice om Apoteket.

Vanliga frågor

När du handlar på faktura så gör vi en kreditupplysning. Om du inte fått godkänt kan det bland annat bero på något av följande:

  • Du har obetalda fakturor hos oss hos oss.
  • Du uppfyller inte något/några av våra grundkrav.
  • Du har ett pågående inkassoärende hos Colligent.
  • Du har anmält att du förlorat din ID-handling.

Kontakta gärna oss om du vill titta på just ditt ärende på telefon 010-161 01 00.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Det kan antingen bero på att vi inte har fått in ställföreträdarskapet eller hunnit registrera det än.

Om din kund har betalningsanmärkning eller skuldsanering kan vi inte bevilja en kredit.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Du kan se på din bank om ditt autogiro är registrerat.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

För att ändra från önskad delbetalning till fullbetalning behöver du registrera om ditt autogiro. Det kan du göra på din banks hemsida.

För att ändra från önskad fullbetalning till delbetalning kontakta oss på kundservice.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Om du har skyddade personuppgifter kommer inte köpet att gå igenom mot faktura, du behöver välja andra betalningsalternativ.

Har du en betalningsanmärkning eller en skuld hos kronofogden kan du inte handla på faktura. Detsamma gäller om du har skuldsanering.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Då produkterna är sekretessbelagda kan inte vi se vilket produkter som har beställt för att kunna besvara frågan. Kontakta Apoteket direkt på apoteket.se.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Ja, när vi får in fullmakt eller ställföreträdarskap kan vi lägga in din adress som faktureringsadress. 

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.