Vanliga frågor för Apotekets kunder
Här får du svar på de vanligaste frågorna som ställs till oss på kundservice om Apoteket.
Vanliga frågor
När du handlar på faktura så gör vi en kreditupplysning. Om du inte fått godkänt kan det bero på något av följande:
- Du har obetalda fakturor hos oss.
- Du uppfyller inte något/några av våra grundkrav.
- Du har ett pågående inkassoärende hos Coll.
- Du har anmält att du förlorat din ID-handling.
- Du har en betalningsanmärkning.
- Du har en pågående skuldsanering.
Du ansluter E-faktura direkt i din internetbank.
Det kan antingen bero på att vi inte har fått in ställföreträdarskapet eller hunnit registrera det än.
Om din kund har betalningsanmärkning eller skuldsanering kan vi inte bevilja en kredit.
Du kan se på din bank om ditt autogiro är registrerat.
För att ändra från önskad delbetalning till fullbetalning behöver du registrera om ditt autogiro. Det kan du göra på din banks hemsida.
För att ändra från fullbetalning till delbetalning, behöver du skicka in ny autogiroanmälan till oss. Du hittar blanketten här.
Om du har skyddade personuppgifter kommer inte köpet att gå igenom mot faktura, du behöver välja andra betalningsalternativ.
Har du en betalningsanmärkning eller en skuld hos kronofogden kan du inte handla på faktura. Detsamma gäller om du har skuldsanering.
Då produkterna är sekretessbelagda kan inte vi se vilket produkter som har beställt för att kunna besvara frågan. Kontakta Apoteket direkt på apoteket.se.
Ja, när vi får in fullmakt eller ställföreträdarskap kan vi lägga in din adress som faktureringsadress.