Handlat på faktura

Vi hjälper dig att hitta rätt bland de vanligaste frågorna kring dina fakturor när du har handlat online eller i butik.

Kontaktuppgifter

010-161 01 00
Mån - Fre 08:00 - 18:00
Lör 10:00 - 16:00
Sön 10:00 - 15:00

Är kundservice stängt just nu? Mejla contactcenter@collectorbank.se.

Är du kund hos Apoteket?

Här är några av de vanligaste frågorna som ställs till oss på kundservice om Apoteket.

Vanliga fakturafrågor

Här är några av de vanligaste fakturafrågorna som ställs till oss på kundservice.

Våra fakturor skickas mestadels via mejl. Om du inte hittar din faktura i inkorgen, kolla i skräpposten. Om du har obetalda fakturor hittar du dessa på Mina sidor eller i appen. Det kan även vara så att fakturan inte skapats än.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Logga in på Mina sidor eller i appen för att flytta förfallodatumet på din faktura. Du kan alltid kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig. Observera att du inte kan flytta förfallodatumet på delbetalningsfakturor.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

När du gör en retur måste butiken du handlat hos registrera att de mottagit varorna. I samband med det uppdateras fakturan hos oss. Du kan antingen välja att själv räkna ut hur mycket du ska betala för varorna du behåller (plus eventuella avgifter) eller flytta fram förfallodagen på fakturan så att du hinner få en returbekräftelse innan det är dags att betala.

Mina sidor kan du flytta fram förfallodagen själv. Där ser du även när fakturan uppdaterats. Naturligtvis kan du alltid kontakta oss så hjälper vi dig 010-161 01 00.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Om du har betalat eller delbetalat din faktura ska den finnas i din betalningshistorik. Samma sak gäller om fakturan gått vidare till vårt inkassobolag. Om du inte kan se en aktiv faktura så kan det bero på att den inte har skapats än.  Logga in på Mina sidor och titta i betalningshistoriken.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Om du har fått en påminnelse är din faktura troligtvis obetald. Det kan även vara så att betalningen kommit oss tillhanda efter att påminnelsefakturan skickades ut, i så fall behöver du endast betala in påminnelseavgiften.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

När du handlar på faktura så gör vi en kreditupplysning. Om du inte fått godkänt kan det bland annat bero på något av följande:

  • Du har obetalda fakturor hos oss hos oss.
  • Du uppfyller inte något/några av våra grundkrav.
  • Du har ett pågående inkassoärende hos Colligent.
  • Du har anmält att du förlorat din ID-handling.

Kontakta gärna oss om du vill titta på just ditt ärende på telefon 010-161 01 00.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Tyvärr erbjuder vi inte e-faktura. Om du handlat på nätet får du fakturan via mejl. Kom ihåg att du alltid, snabbt och enkelt, kan betala fakturan i vår app.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Du har rätt att ångra att du ingått kreditavtal med oss inom 14 dagar från det att avtalet om kreditkonto tecknades. Om du valt att inte betala hela fakturabeloppet på förfallodagen och därigenom anses ha automatiskt tecknat avtal om kreditkonto innebär detta att du kan ångra kreditkontoavtalet inom 14 dagar från den dag då fakturan förföll till betalning. Om du ångrar kreditavtalet skall du snarast, dock senast inom 30 dagar efter att du meddelat oss detta, återbetala hela kapitalbeloppet till oss samt den avtalade krediträntan som belöper från fakturadatum och 30 dagar framåt. Om du inte återbetalar kapitalbeloppet senast nämnda datum, kommer du att debiteras en dröjsmålsränta om 2,5 % per månad för tiden därefter till dess full återbetalning sker. Om du ångrar fler än ett kreditkontoavtal inom tre månader spärras du automatiskt för nya krediter i sex månader. Detta är ett led i Collector Banks arbete mot penningtvätt.

Meddelande om att du ångrar avtalet om kreditkonto kan ske via contactenter@collector.se eller på telefon 010 161 01 00. Du kan också använda nedan blankett för att utnyttja din ångerrätt. Du rekommenderas att alltid spara underlag som visar att du har ångrat dig.

Ångerrättsblankett

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Chatta med vår kundservice

Föredrar du att chatta istället för att ringa eller mejla? Inga problem. Du kan enkelt identifiera dig med mobilt bank-ID så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.