Handlat på faktura

Vi hjälper dig att hitta rätt bland de vanligaste frågorna kring dina fakturor när du har handlat online eller i butik.

Kontaktuppgifter

010-161 01 00
Mån - Fre 08:00 - 18:00
Lör 10:00 - 16:00
Sön 10:00 - 15:00

Är kundservice stängt just nu? Mejla contactcenter@collectorbank.se.

Är du kund hos Apoteket?

Här är några av de vanligaste frågorna som ställs till oss på kundservice om Apoteket.

Vanliga fakturafrågor

Här är några av de vanligaste fakturafrågorna som ställs till oss på kundservice.

Du kan se din aktiva skuld på Mina sidor eller i appen.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-18, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Om du har fått en påminnelse är din faktura troligtvis obetald. Det kan även vara så att betalningen kommit oss tillhanda efter att påminnelsefakturan skickades ut, i så fall behöver du endast betala in påminnelseavgiften. Detaljer om dina fakturor hittar du på Mina sidor.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-18, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Om du har betalat för mycket återbetalar vi dina pengar till ditt anslutna bankkonto för återbetalning, du kan alltid ändra eller ange ett nytt bankkonto för återbetalning på Mina sidor. Om det gäller en delbetalning eller ett konto behöver du kontakta oss för återbetalning, annars dras det av på din nästkommande faktura.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-18, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

De flesta fakturor går att delbetala genom att betala ett lägre belopp, dock minst det lägsta beloppet som finns angivet på fakturan. På Mina sidor kan du se vilka betalalternativ som finns för din faktura, där kan du även välja att göra om fakturan till en betalplan för fakturor från några av våra e-handlare och butiker.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-18, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Våra fakturor skickas mestadels via mejl. Om du inte hittar din faktura i inkorgen, kolla i skräpposten. Du kan alltid se dina obetalda fakturor på Mina sidor eller i appen. Det kan även vara så att fakturan inte skapats ännu, om du har handlat på konto får du din faktura i mitten på nästkommande månad.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-18, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Har du gjort en retur kan du enkelt förlänga betaltiden för din faktura på Mina Sidor eller i appen. Om du inte returnerade alla varor kan du betala för de varor du valt att behålla samt eventuella returavgifter till samma betaluppgifter. Kontakta kundservice om returen gäller en delbetalning eller om din retur tar lång tid så hjälper vi dig.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-18, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Om man ska ringa åt någon annan som inte finns i närheten under samtalet behöver vi få in en kopia på en fullmakt, detta kan du enkelt skicka in till kundservice via mail eller post.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-18, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

När du handlar på faktura så gör vi en kreditupplysning. Om du inte fått godkänt kan det bero på något av följande:

  • Du har obetalda fakturor hos oss.
  • Du uppfyller inte något/några av våra grundkrav.
  • Du har ett pågående inkassoärende hos Coll.
  • Du har anmält att du förlorat din ID-handling.
  • Du har en betalningsanmärkning.
  • Du har en pågående skuldsanering.
Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-18, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Är du ny kund hos oss på Collector tar vi alltid en kreditupplysning på dig. Men ett företag kan även begära en kreditupplysning när de har ett legitimt behov. Planerar man att ge en person en kredit har man ett legitimt behov, även om det inte gäller en särskilt stor summa. Ett köp på faktura räknas som en kredit. När du handlar på faktura kan därför företaget hämta en kreditupplysning med information om inkomster, fastigheter och eventuella betalningsanmärkningar. Anledningen till att företag hämtar in kreditupplysningar är att de ska ha ett underlag för att kunna bedöma om det är säkert att ge någon en kredit.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-18, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Vi erbjuder endast e-faktura för köp som går via Apoteket AB. Resten av våra fakturor skickas ut via mail eller post. Du kan även se dina fakturor via Mina sidor eller i vår app.

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-18, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.

Du har rätt att ångra att du ingått kreditavtal med oss inom 14 dagar från det att avtalet om kreditkonto tecknades. Om du valt att inte betala hela fakturabeloppet på förfallodagen och därigenom anses ha automatiskt tecknat avtal om kreditkonto innebär detta att du kan ångra kreditkontoavtalet inom 14 dagar från den dag då fakturan förföll till betalning. Om du ångrar kreditavtalet skall du snarast, dock senast inom 30 dagar efter att du meddelat oss detta, återbetala hela kapitalbeloppet till oss samt den avtalade krediträntan som belöper från fakturadatum och 30 dagar framåt. Om du inte återbetalar kapitalbeloppet senast nämnda datum, kommer du att debiteras en dröjsmålsränta om 2,5 % per månad för tiden därefter till dess full återbetalning sker. Om du ångrar fler än ett kreditkontoavtal inom tre månader spärras du automatiskt för nya krediter i sex månader. Detta är ett led i Collector Banks arbete mot penningtvätt.

Meddelande om att du ångrar avtalet om kreditkonto kan ske via contactenter@collector.se eller på telefon 010 161 01 00. Du kan också använda nedan blankett för att utnyttja din ångerrätt. Du rekommenderas att alltid spara underlag som visar att du har ångrat dig.

Ångerrättsblankett

Fick du svar på din fråga?

Tack för din återkoppling!

Ojdå! Då kanske just din fråga är något för vår kundservice att svara på. För fakturafrågor ring 010-161 01 00. Öppet vardagar mellan 08-18, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Eller maila din fråga till contactcenter@collectorbank.se.