Hero image

Lojalitetsguiden

Från nöjda kunder - till lojala kunder

Ett samtal med Stadium om kundklubbens död och vikten av överraskningar


Sveriges största sportkedja vet vad som väntar runt hörnet. Det handlar om en ny generation kunder som är helt ointresserade av traditionella kundklubbar. De drivs inte av att jaga bonus-checkar men har höga förväntningar på kundupplevelsen, som måste vara sömlös mellan digitala och fysiska kontaktytor. De är inte rädda för förändring, utan förväntar sig snarare ständig utveckling. Men det betyder inte att man får glömma den kundgrupp som är köpstarkast just nu och kanske har andra förväntningar och behov.

 

Kundupplevelsen måste vara sömlös mellan digitala och fysiska kontaktytor. Ett samtal med Stadium. Betallösningar från Payments, Collector Bank.


Hanna Gåverud är Head of CRM på Stadium. Vi fick en pratstund med henne om hur Stadium jobbar med kundlojaliteten, varför micropizza både kan höja och sänka en kundupplevelse och hur de gör för att möta olika kundgruppers förväntningar.


Fyll i din e-post nedan för att läsa hela artikeln. Vi kommer då även skicka dig en komplett version av Lojalitetsguiden i pdf-format.

Fyll i formuläret för att ladda ner Lojalitetsguiden

Lojalitetsguiden – tipsen som får dina kunder att komma tillbaka, gång på gång

Att ha trogna, lojala och återkommande kunder är alla handlares dröm. Men vad kan ditt företag göra för att skapa lojalitet som gör att fler av dina kunder fortsätter att komma tillbaka?

Vi är övertygade om att grunden till lojalitet bygger på en bra kundupplevelse, det vill säga en enkel, trygg och flexibel process hela köpresan igenom. Det handlar om allt från snabb laddningstid av sidan till en smidig och intuitiv checkout. I Lojalitetsguiden kan du läsa artiklar, kundcase och tips på hur du kan stärka relationen med dina kunder och få dem att återkomma om och om igen.

För att ladda ner guiden fyller du i formuläret och klickar på "Skicka". Du kommer även få den skickad till dig via e-post.