
Collector B2B Payments
Betalningslösningar som gör e-handel lika enkelt för företag som att sälja till konsumentLigg steget före
E-handeln mot företag växer och förändras snabbt. Är du beredd att möta dina kunders förväntningar och bryta ny mark i din bransch?
Sälj effektivare
En enklare köpupplevelse ökar konverteringsgraden och kundnöjdheten. Dessutom till en lägre insats med minimal fakturaadministration.
Nå nya kundgrupper
Enkla betalsätt som inte kräver registrering eller lägsta-order öppnar dörren för fler kunder. Även små eller nystartade företag kan ges möjlighet att handla på kredit eller faktura.

Ta del av B2B-rapporten CONVERT
Nu lanserar vi CONVERT – rapporten som ger aktuella insikter om digital handel mellan företag.
Ge dina företagskunder en bättre köpupplevelse
Driver du e-handelsbutik som säljer till företag? Eller känns steget till digitaliserad försäljning fortfarande för långt och krångligt?
Gör inte kundernas köpresa svårare än nödvändigt. Med våra betallösningar för B2B-försäljning kan du öka din försäljning, nå nya kundgrupper och slippa en massa onödig administration.
E-handeln växer och för många företag är det en självklarhet att kunna göra merparten av sina inköp online. I takt med det ökar också kraven på webbutiken och många förväntar sig en lika smidig köpresa som när man handlar privat. Med Collector Banks digitala betallösningar för B2B är du redo att möta dina kunders behov och skapa nya affärsmöjligheter.
Det här är Collector B2B Payments
Fakturabetalning 30 dagar |
|
Delbetalning | |
Hantera även stora belopp, upp till 50 000 |
Ytterligare möjligheter
Utifrån dina kunders behov och förväntningar skapar vi den lösning som gör störst nytta för din digitala handel. Det här är ett urval av tjänster du kan koppla på betallösningen:
- Registrering, hantering och köp med digital signering
- Verktyg för att hantera köpbehörigheter och limiter
- Möjlighet att erbjuda fler kunder kreditköp*
* Exempelvis genom att ta kreditrisken själv, medan Collector hanterar administration, eller genom att låta firmatecknaren gå i personlig borgen.

Företagsbloggen
Nu lanserar vi företagsbloggen där du kan ta del av nyttiga tips, råd och tankar om e-handel.
Delbetalning utan kreditrisk ger bättre kassaflöden
Precis som vid privat e-handel ska dina företagskunder kunna välja betalsätt och villkor direkt vid köptillfället. Med tillvalet delbetalning kan du även erbjuda upp till 36 månaders kredit och ändå få dina pengar dagen efter genomfört köp. Collector Bank står då för kreditrisken och fakturaadministration.
Enklare köp ger snabbare avslut
Med en smidig och förenklad köpprocess, som varken kräver registrering eller extra kontroller, kan fler och nya kunder handla av dig. Sällanköpskunder kan beställa varor utan att registrera sig eller ansöka om att bli kund, medan återkommande kunder kommer till avslut med bara några få klick. Kreditavtal och konton signeras digitalt av behöriga firmatecknare med hjälp av Mobilt BankID. På så sätt frigör du tid både på kortare och längre sikt, för såväl dig själv som dina kunder.
Handla även med nystartade företag
Genom att låta firmatecknare gå i personlig borgen kan även små eller nystartade företag handla mot faktura eller avbetalning, vilket är långt ifrån självklart annars. Processen är helt automatiserad och signering görs med Mobilt BankID.
Onlineverktyg för säker och trygg hantering
I Partnerportalen kan du som e-handlare logga in och se dina kunders limiter, avtal samt köpbehöriga användare. Du kan också erbjuda kunderna tillgång till ett eget onlineverktyg, för att garantera säkerhet och förenkla köpprocesserna. I verktyget kan kunden bland annat hantera köpbehörigheter och specificera bland annat kostnadsställe, köpare och konto som ska belastas.