Tillgänglighet med Collector  


Tillgänglighet handlar om att alla människor, oavsett funktionsförmåga, ska kunna förstå och hantera webbplatser och digitala tjänster.  

Beskrivning av tjänsten  

Norion Bank tillhandahåller banktjänster genom varumärket Collector. Tillgänglighetsredogörelsen beskriver hur tjänsterna uppfyller kraven enligt lag (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. Samtliga tjänster som tillhandahålls används genom självbetjäning.

Relevanta tillgänglighetskrav  

Samtliga banktjänster ska vara lätta att uppfatta, och hantera. För att säkerställa att tjänsterna är tillgängliga följer Collector standard EN 301 549 och WCAG. 

Metod för säkerställande av tillgänglighet  

Tillgängligheten av tjänsten kontrolleras löpande med hjälp av automatiska verktyg. Tjänsten har även testats på olika enheter och med manuella testmetoder för att kvalitetssäkra funktionen.  

Bankens målsättning är att våra gränssnitt ska ge stöd för t ex. skärmläsare, tangentbordsnavigering, justering av textstorlek, kontrastinställningar och zoomnivåer med bibehållen funktionalitet. Det är ett arbete som sker fortlöpande och medför regelbundna, mindre justeringar för att vidareutveckla den tekniska funktionaliteten. 


Kontaktinformation

Om du har upptäckt problem med tillgängligheten i de digitala tjänsterna på den här webbplatsen och inte hittar svar i vår tillgänglighetsredogörelse, får du gärna skicka dina synpunkter till oss (kundservice@collector.se)

Du kan även rapportera problem till Post- och telestyrelsen (PTS) genom tillganglighetslagen@pts.se om du är missnöjd med vår tillgänglighet.    


Denna Tillgänglighetsredogörelse är upprättad och publicerad 2025-06-23. Den granskades senast 2025-06-23.  

Adress

Lilla Bommens Torg 11

411 04 Göteborg

Box 11914, 404 39 Göteborg