Vi tror att förändring börjar med att våga ifrågasätta det som blivit standard. Med avstamp i det har vi förnyat vårt varumärke, för att visa ännu tydligare vilka vi är och var vi står: på kundens sida.
Vi har inga planer på att bli som resten av branschen, tvärtom så vill vi utmana den och oss själva. Allt som är dyrt, långsamt eller onödigt komplicerat. Därför arbetar vi ständigt med att förenkla, förtydliga och förbättra.
Det är ett löfte vi tar på största allvar. Det handlar inte bara om vad vi säger, utan om hur vi agerar varje dag. Vi visar det i våra produkter, i våra tjänster och i varje kontakt vi har med våra kunder. Vi tror på schyssta villkor, enkla tjänster och mänsklig service som ger dig mer frihet i livet.
Vi har uppdaterat vår visuella identitet. Från att vara diskret till att bli mer distinkt, från enbart funktionell till ett uttryck som känns på riktigt. Våra nya färger, vår typografi och vårt bildspråk speglar mod, tydlighet och förändringsvilja.
Den lila basfärgen symboliserar självständighet och förtroende. Den visar att vi går vår egen väg och vågar tänka annorlunda. Den neongröna accentfärgen tillför energi och kontrast, och förstärker vår roll som en modern och kraftfull utmanare.
Collectors gamla grafiska profil
Collectors nya grafiska profil
Vår visuella identitet handlar om att komma närmare människorna vi finns till för. Genom bilder och film vill vi spegla vardagen som den faktiskt ser ut för våra kunder. De små, betydelsefulla ögonblicken som formar livet. En familj på väg någonstans, en renovering som äntligen blir klar, ett dopp i havet. Vi förstår hur vardagen ser ut – både de bra och de mindre bra händelserna – och vår kommunikation bygger på genuin mänsklighet, inte perfektion.
Nya Collector är inte bara en ny grafisk identitet. Det är ett löfte till våra kunder och till oss själva. Ett löfte om att fortsätta förbättra och förenkla, varje dag. Vi står på kundens sida och vi utmanar det som är dyrt och krångligt. Allt för att du ska få mer frihet i ditt liv.
Följ oss på Instagram, Facebook och LinkedIn