Kreditkort

Har du frågor om ditt Easyliving eller Easycard? Vi på kundservice hjälper dig när du behöver det.

Kontaktuppgifter

010-161 00 60
Mån - Fre 08:00 - 18:00
Lör - Sön Stängt

Är kundservice stängt just nu? Mejla kreditkort@collectorbank.se.

Spärra ditt kreditkort

Har du blivit av med ditt Easycard eller Easyliving? Då är det viktigt att du snabbt spärrar ditt kreditkort. 

Du spärrar enklast kreditkortet i appen. Vår spärrservice har öppet alla dagar dygnet runt. Har du inte möjlighet att använda appen eller ringa så maila kreditkort@collectorbank.se.

010-161 00 66

Öppet dygnet runt alla dagar i veckan.

 

Vanliga frågor om kreditkort

Här är några av de vanligaste frågorna om kreditkort som ställs till oss på kundservice. Hittar du inte svaret på din fråga kan du kontakta oss via kontaktuppgifterna ovanför.

Du spärrar enklast kreditkortet i appen. Vår spärrservice har öppet alla dagar dygnet runt. Har du inte möjlighet att använda appen eller ringa så mejla kreditkort@collectorbank.se.

Inom Sverige ringer du vår spärrservicelinje på:
010 161 00 66

Från utlandet ringer du:
+46 10 161 00 66

För att höja din kredit behöver du ringa oss på telefon 010-161 00 60. Vi postar en höjningsblankett till dig som du behöver signera och skicka tillbaka. Vi gör en ny kreditupplysning när vi fått ditt medgivande och därefter gör vi höjningen.

Nej, det går inte att göra överföringar från ditt kreditkort till ett annat konto.

Du kan se din pin-kod när du loggar in i appen. Vill du ha den hemskickad med posten får du gärna ringa oss så hjälper vi dig 010- 161 00 60.

Ring oss snarast på telefon 010-161 00 60 så skickar vi en reklamationsblankett till dig med vidare instruktioner.

Vi skickar automatiskt ut ett nytt kreditkort till dig samma månad som ditt nuvarande kreditkort går ut.

Behöver du trots allt beställa ett helt nytt kreditkort ringer du oss på 010-161 00 60 och legitimerar dig med mobilt bankID så beställer vi ett nytt kreditkort till dig. Ditt nya kreditkort skickas till din folkbokföringsadress. Samma pin-kod gäller.

Ja, e-fakturan startar du själv i din internetbank. 

Våra fakturor skickas mestadels via mejl. Om du inte hittar din faktura i inkorgen, kolla i skräpposten. Om du har obetalda fakturor hittar du dessa i appen eller på Mina sidor. Hittar du fortfarande inte fakturan kan det vara så att fakturan inte skapats än.

Om du har fått en påminnelse är din faktura troligtvis obetald. Det kan även vara så att betalningen kommit oss tillhanda efter att påminnelsefakturan skickades ut, i så fall behöver du endast betala in påminnelseavgiften.

Om du kontaktar oss i tid innan fakturan förfaller kan vi vanligtvis flytta förfallodatumet upp till två veckor. Logga in på Mina sidor och flytta förfallodatumet själv eller kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig. Observera att du inte kan flytta förfallodatumet på delbetalningsfakturor.

Chatta med vår kundservice

Föredrar du att chatta istället för att ringa eller mejla? Inga problem. Du kan enkelt identifiera dig med mobilt bank-ID så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Woman with hands on keyboard, chat with Collector Bank