De 7 viktigaste digitala trenderna att hålla koll på för B2B-företagen

E-handel mellan företag genomgår just nu en stor förändring och beräknas inom några år omsätta 10 gånger så mycket som e-handel på konsumentsidan. Ändå ligger många företag hopplöst efter och företag som är beredda att ställa om till helt digitaliserad försäljning kan därmed skaffa sig en rejäl konkurrensfördel. Här listar vi de tydligaste trenderna och viktigaste åtgärderna att vidta för den som vill skala upp sin onlineförsäljning.

Enligt analysföretaget Forrester finns det en mycket enkel metod att förutspå hur e-handeln för B2B kommer att utvecklas: genom att göra en tillbakablick på den resa som B2C-handeln gjort det senaste decenniet. Utvecklingen inom B2B kommer högst sannolikt följa exakt samma mönster men ligger ca 10 år efter.

Utifrån Forresters rapport ”Digital Is Busy Transforming B2B Commerce” (Forrester Research, Andy Hoar, 4 augusti 2015), som förutspår utvecklingen inom e-handel, har vi plockat fram 7 viktiga trender att hålla koll på om man som B2B-företag vill ta chansen att i bästa fall bli marknadsledande, eller åtminstone slippa se sig omsprungen av konkurrenterna.

Ladda ner hela artikeln

Fyll i formuläret för att få artikeln skickad till dig.

  • Obligatoriskt fält
  • Obligatoriskt fält
  • Obligatoriskt fält
  • Obligatoriskt fält
  • Ej giltig epostadress
Något gick fel!