CX-trenderna du behöver ha koll på

Big data, personalisering och sömlös kommunikation. I dag räcker det inte bara att konkurrera med pris och produkt. Företagen lägger allt mer vikt på kundupplevelsen. Vi berättar om några aktuella CX-trender.

Customer Experience

Customer experience (CX) – eller kundupplevelsen – är ett uttryck som just nu går på högvarv inom e-handelsvärlden. Det finns ingen riktigt enhetlig definition av begreppet, men vanligen brukar CX beskrivas som all interaktion och kommunikation som kunden har med ett varumärke, oavsett kanal, sammanhang eller syfte. Enligt rapporten Digital Trends 2016 från analysföretaget Econsultancy, som innehåller svar från 7000 marknadsförare och e-handelschefer världen över, är det just CX som står i fokus i år.

En av de mest framstående CX-trenderna just nu är personalisering. Kortfattat handlar det om att skapa en för respektive kund, så fort denne till exempel har sökt på en produkt eller köpt densamma.

Ladda ner resten av artikeln via formuläret.

Ladda ner hela artikeln

Fyll i formuläret för att få artikeln skickad till dig.

  • Obligatoriskt fält
  • Obligatoriskt fält
  • Ej giltig epostadress
Tack! Något gick fel!