Betallösningar e-handel och butik

Vi fokuserar på dina kunders lojalitet. Genom att erbjuda olika betallösningar och helgöppen kundservice skapar vi nöjda och återkommande kunder. När andra pratar om framtiden tar vi reda på vad vi kan åstadkomma redan idag.

betallösningar

30 dagars faktura och delbetalning

De flesta vill betala sina räkningar i slutet av månaden. Därför har vi 30 dagars förfallotid som standard. Dessutom kan man välja att delbetala i 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. Med fakturabetalning erbjuder du kunden ett säkert betalsätt - och minskar risken för avbrutna köp.

Collector Banks konto

Collector Banks konto är ett "digitalt kreditkort" som e-handelskunden kan välja att betala med. Kunden samlar sina inköp från dig och andra handlare som erbjuder vår betallösning, på ett och samma kreditkonto. I slutet av månaden får kunden en faktura med 30 dagars betaltid.

Mobila betalningar

Att betala med mobilen är ett effektivt och billigt alternativ till vanlig kreditkortsbetalning - för både dig och din kund. Genom ett samarbete med Seamless erbjuder Collector Bank mobila betalningar med applikationen SEQR. Med ett SEQR fakturakonto från Collector Bank kan kunden samla sina inköp på en månadsfaktura med upp till 60 dagars räntefri kredit. Dessutom får kunden möjlighet att delbetala sin faktura.

Skräddarsydda kampanjer

En kampanj kring betalsätt kan öka din försäljning och snabbt ge klirr i kassan. Med hjälp av Collector Bank kan du tillfälligt öka din försäljning genom att i kampanjer erbjuda olika betalsätt för dina kunder. Du kan till exempel komplettera en marknadsföringskampanj med ett erbjudande av typen "Köp nu och betala om tre månader". Tillsammans skräddarsyr vi varje betalkampanj utifrån dina behov, så att du får bästa möjliga effekt av marknadsföring, lansering och säsongspåverkan.

En integration - sju marknader

Våra betallösningar erbjuder dina kunder fakturabetalning och möjlighet till delbetalning med samma integration på sju marknader.

Daglig utbetalning

Vi betalar ut till handlare dagligen och står för kreditrisken - medan du ökar din likviditet. Dessutom sköter vi all administration så att du kan fokusera på din verksamhet.

Enkelt att komma igång

Vår plattform är byggd med den senaste tekniken och fakturalösningen aktiveras enkelt. Du slipper tänka på både teknik och integration.

Helgöppen kundservice

Vi har en flerspråkig kundservice som har öppet för dina kunder på vardagar 8-20, lördagar 10-16 och söndagar 10-15. Vi svarar på mail, telefon och chat.

Forskning om konsumenters beteenden och attityder

I ett samarbete mellan Collector Bank och Swedish Institute for Innovation Retailing vid Högskolan i Borås har forskare genomfört en studie under 2015 för att få större förståelse för konsumenters beteenden och åsikter om e-handel.

kundvänlig betallösning

Vad är en kundvänlig betalning enligt konsumenten?

En kundvänlig betalningslösning ska vara okomplicerad – men inte för simpel.

Läs artikeln
Frölunda betalresa

Konsumentens betalresa

För att förstå kundvänlighet ur ett användarperspektiv så måste insikten komma från konsumentstudier.

Läs artikeln

Kontakta oss

Vill du veta mer om våra betallösningar? Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar någon av våra produktspecialister dig så snart som möjligt.

Kontakta oss direkt

Mikael Anstrin
Mikael Anstrin Head of Retail
Telefon:
0736 56 21 28
Epost:
mikael.anstrin@collectorbank.se
Johan Andersson
Johan Andersson Client Executive
Telefon:
0700 81 81 03
Epost:
johan.andersson@collectorbank.se
Simon Hasselsjö
Simon Hasselsjö Client Executive
Telefon:
0763 37 23 22
Epost:
simon.hasselsjo@collectorbank.se
Fredrik Setterborg
Fredrik Setterborg Client Executive
Telefon:
0700-818139
Epost:
fredrik.setterborg@collectorbank.se